تور کربلا

تور کربلا هوایی

تور کربلا

تور کربلا هوایی

تور کربلا هوایی

  • ۰
  • ۰

تور کربلا در روز عرفه

برای زیارت کربلا و زیارت امام حسین علیه السلام در روز عرفه آنقدر فضیلت و ثواب ذکر شده بود که تصمیم گرفتیم هر طوری شده امسال روز عرفه دعای عرفه را در کربلا در کنار بارگاه ملکوتی امام حسین علیه السلام باشیم. اما تمام شرکت های مسافرتی مجری تور کربلا از چند هفته جلوتر اظهار می کردند که تمام ظرفیت تور کربلا ی آنها برای روز عرفه از قبل رزرو شده است …

خلاصه ما عازم کربلا شدیم دو سه روز مانده به عرفه جمعیت کربلا به طور چشمگیری رو به افزایش می گذارد . روز قبل از عرفه تعداد زوار کربلا بسیار زیاد است اما بازهم می شود در خیل زائران کربلا به زیارت سیدالشهداء و حضرت عباس رفت هر چند که دیگر دستمان به ضریح مبارکشان نمی رسد.

اما روز عرفه بسیار شلوغ می شود حتی حرکت در خارج از بین الحرمین نیز به سختی انجام می شود اما همه ی آنهایی که توانسته بودند چه ایرانی ، عراقی ، لبنانی سوری ، پاکستانی ، هندی حتی شیعیان عربستان و تمام کشورهای مسلمان دیگر ،خودشان را در روز عرفه به کربلا رسانده بودند تا از فیض زیارت کربلا در روز عرفه بی بهره نمانند.

واقعا تور کربلا در روز عرفه ! شکوهی دیگر است . هرچند که برای اینکه در روز عرفه در کربلا و در کنار امام حسین علیه السلام باشیم سختی زیادی کشیدیم اما واقعا ارزشش رو داشت …

قسمتی از خاطرات یکی از زوار کربلا

تور کربلا در روز عرفه ! شکوهی دیگر
تور کربلا در روز عرفه ! شکوهی دیگر

نکات مهمی که باید برای زیارت امام حسین علیه السلام در روز عرفه به آن توجه داشت :

۱- زیارت امام حسین علیه السلام در روز عرفه بسیار سفارش شده و از فضیلت های ویژه و خاصی برخوردار می باشد. پس هر طور که شده سعی کنید بی نصیب نمانید.

۲- روز عرفه و روز بعد از آن یعنی روز عید قربان یا به عربی عید ضحی از روزهای بسیار شلوغ کربلا محسوب می شود . پس کسانی که مشکلات و معلولیت های جسمی دارند زیارت برایشان بسیار سخت می شود.

۳- برای انتخاب تور کربلا ویژه عرفه حتما از دو سه ماه قبل شروع به رزرو تور مورد نظرتان کنید.

۴- ایام عرفه و عید قربان بعد از اربعین و عاشورا تاسوعا شلوغ ترین اوقات کربلا می باشد پس اگر از کسانی هستید که حرم امام حسین علیه السلام را خلوت می خواهید که هر موقع خواستید به راحتی به زیارت بروید و یا به راحتی در جایی که ضریح مطهر امام حسین علیه السلام یا حضرت عباس سلام الله علیه را پیش چشم داشته باشید و با خدایتان و یا با مولایتان به راز و نیاز بپردازید بهتر است که روزهای دیگری غیر از عرفه را برای زیارت کربلا انتخاب نمایید.

۵- در روز عرفه و یا هر روز شلوغ دیگر اگر خواستید به داخل حرم امام حسین علیه السلام و حضرت عباس بروید سعی کنید موبایل با خود نبرید چون مجبورید که در صف طولانی امانات حرم بایستید.

۶- در روز عرفه و یا هر روز شلوغ دیگر اگر خواستید به داخل حرم امام حسین علیه السلام و حضرت عباس بروید حتما کفش های خود را به کفش داری حرم هر چند که شلوغ هست بدهید ، چرا که بدلیل ازدحام ، تمام کفش ها و دمپایی هایی که بیرون حرم بی صاحب رها شده اند توسط خدام حرم جلوی کفشداری ها روی هم تلنبار می شوند . در این صورت پیدا کردن کفش ها و یا دمپایی هایتان تقریبا غیر ممکن می شود. و مجبورید از وقت زیارت بزنید و برای خرید مجدد کفش به بازار روانه شوید.

۷- حرم مطهر امام حسین و حضرت عباس در روز عرفه از ابتدای صبح بسیار شلوغ می شود و لحظه به لحظه تردد سخت تر و سخت تر می شود. پس برای خواندن دعای عرفه می روید حتما با خودتان مقداری آب خوردن و اغذیه به همراه داشته باشید.

  • ۹۵/۰۷/۰۶
  • ساسان احمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی